הממשלה אישרה: הרצי הלוי יכהן כרמטכ"ל ה-23 של צה"ל

איתי גדסי 2 Comment on הממשלה אישרה: הרצי הלוי יכהן כרמטכ"ל ה-23 של צה"ל

ראש הממשלה, יאיר לפיד: "המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל. האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל"

הרצי הלוי עם ראש הממשלה לפיד צילום: חיים צח/ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של אלוף הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל. המינוי ייכנס לתוקף ב-17 בינואר 2023, לאחר השלמת הליך חפיפה מסודר.

ראש הממשלה, יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל. האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל".

תמונה: חיים צח, וידאו: עומר מירון, סאונד: בן פרץ – לע"מ

video
play-sharp-fill

לדבריו "האתגר המרכזי לא השתנה: אויבינו לא רוצים בקיומה של מדינת ישראל, ועלינו להיות תמיד ובכל רגע נתון חזקים יותר, מתוחכמים יותר, ונחושים יותר מהם".

"האתגרים בהם עומד צה"ל כל יום הם שונים ומורכבים. החל ממבצע "שובר גלים", שמעסיק את הכוח הלוחם של צה"ל בריסוק הטרור בג'נין ושכם, ועד המאבק המתמשך בתוכנית הגרעין האיראנית ובהפצת הטרור האיראני בכל רחבי המזרח התיכון", הוסיף לפיד. "אנחנו נוחלים הצלחות בכל המאבקים האלה, אבל המאבק לעולם לא תם. אסור לנו להרפות את הדריכות".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו צריכים גם להיות שונים מהם. לשמור על צבא מוסרי. לשמור על ערכים דמוקרטיים. לוודא שמי שמרים יד על חייל או מפקד בצה"ל, ייענש במלוא חומרת הדין. זוהי פגיעה בערכים הכי בסיסיים שלנו, וביכולת שלהם להגן על המדינה. יש לנו צבא אחד, צבא העם. לא נאפשר את קיומן של מליציות צבאיות עברייניות במדינת ישראל".

לסיום אמר: "עוד יהיה זמן לפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף אביב כוכבי, אבל הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה. אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לבטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה"

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי מסר: "אני מברך על אישור הממשלה את מינויו של אלוף הרצי הלוי לרמטכ״ל ה-23 של צה״ל. הרצי ואני מכירים שנים רבות, במהלכן הכרתי קצין אמיץ, מקצועי ומוכשר. הרצי הוא קצין מצוין ומנוסה ואני בטוח כי ימשיך להוביל את צה״ל קדימה, נוכח האתגרים הצפויים. אני מאחל לו הצלחה רבה".

הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי והרמטכ״ל הנבחר, אלוף הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הצלחה רבה נקווה שהוא לא כשחק גנץ ואיזנקוט שהיו סמול קיצון בכהונה וכרשימה ארוכה שהצטרפו לסמול הקיצון במשימת ה…רטנ…. שלו ובניגוד לכל עמדתם כרמטכ"ל כמו א. ברק